Pagini

Pagini

miercuri, 29 mai 2024

Generaţia TikTok

Partea I-a

Generaţia TikTok https://antipresa.blogspot.com/2024/05/generatia-tiktok-si-aici-sunt-copiii.html#more  

THE FACE - https://theface.com/culture/2girls1bottl3-mixie-munchie-interview-tiktok

Partea a II-a

“După Mixie, cea mai nebunească teorie a fanilor, pe care a auzit-o, e că ele ar fi generate de inteligenţa artificială (AI). “Oamenii nu cred că suntem reale”. Chicotesc. Spre deosebire de alţi influenceri cu conturul pomeţilor sculptaţi, ȋn viaţa reală, fetele alunecă uşor spre platitudinea perfecţiunii digitale. Similar influencerului AI, Lil Miquela, Mixie şi Muncie sunt de o frumuseţe indescriptibilă, veşnic schimbătoare. Gȋndindu-mă la feţele lor, după ce am plecat, a fost ca şi cȋnd ȋncercam să-mi amintesc feţele văzute ȋntr-un vis. Am stat fată-n faţă cu cele mai frumoase făpturi pe care le-am văzut vreodată ȋntr-un McDonald’s, dar, oare, cine erau ele?


Cel mai bine se definesc prin ce le recomandă
. Ȋn cele mai funny video de pe 2girls1bottl3, de pȋnă acum, fetele poartă body-uri negre – care le acoperă din creştet pȋnă-n tălpi - un omagiu adus lui Kim & Kanye, ȋn cadrul Met Gala Balenciaga; Munchie miroase un cartof prăjit McDonald’s, prin “cagula” costumului. [amȋndouă sorb din cocktailul preparat la faţa locului, tot prin cagulă]

Amprentele lui Paris şi Nicole sunt peste tot, pe gluga din velur şi-n tot locul unde se filmează reclama la fast-food. Alte referinţe: creatorul de conţinut lifestyle Avani Reyes este o inspiraţie, la fel Euphoria, saga Twilight, machiajul “păpuşă japoneză” şi alte subculturi globale, ȋn general. “Reviste de modă precum Fruits, stilul japonez “street style””, zice Munchie.

Dacă vor juca vreodată ȋntr-un film, ȋmi spune Munchie, acela va fi inspirat de “acest studio porno care ȋmbracă toate fetele ȋn uniforme şcolare; ȋn filmele lor mute, fetele joacă Jenga şi fac yoga ȋmpreună; felul cu e filmat ȋţi dă fiori reci. Ȋn filmul lor, noi am face, ce facem de fiecare dată, ȋn tăcere.”

Ȋntr-un recent meta-video, [mascarada e că] fetele se “costumează” ȋn idolii K-pop “costumaţi” odată ca ele. [un fel de bal mascat ȋn bal mascat, cosplay, kosupure ȋn Japonia]

Ȋn acest moment, cultura din care se trage prinde formă. Trisha Paytas e un alt punct de referinţă. Clipul ȋn uniforme Domino, pentru care era gata să fie arestate, a fost un omagiu adus acestei personalităţ americane a internetului. Munchie, mai ales, o admiră pe Paytas ȋn concursurile de mȋncat viteză, ȋn cantităţi enorme, o modă care-şi are originea ȋn Coreea de Sud. [mukbangs, se numesc]

Ȋn mare parte, mai ales ȋn ce o priveşte pe Trisha, e vorba despre singurătatea din viaţa ei - deşi nu prea mai e cazul acum – cȋnd consumă atȋta mȋncare ȋn vila de pe plajă, din LA”, zice ea. “Are un filmuleţ de Crăciun unde apare singură, nici familia nu e cu ea, mănȋncă singură. Comandă cinci feluri diferite de mȋncare. Nu ştiu… scoate ȋn evidenţă cȋt e de umană şi cȋt de mult poţi să empatizezi cu oameni pe care nu-i cunoşti. Asta mi-a plăcut: singurătatea.”

Micro-trendurile, meme-le şi alte conţinuturi virale ne fac să ne simţim conectaţi la ceva sau cineva, ȋn pofida faptului că noi trăim acele experienţe ȋn propria izolare, iar subcultura internetului livrează, pe faţă, aceste conţinuturi celor ştiuţi că sunt singuri (Mukbangs – pentru cei care mănȋncă singuri, ASMR – pentru insomniaci).

Ceva din conţinutul cel mai bine făcut al ultimilor ani ne-a obligat să recunoaştem că ne simţim confortabili cu supravegherea, mascarada şi singurătatea. Uitaţi-vă la meta-hitul lui Nathan Fielder, The Rehearsal [Repetiţia], o serie de documentare ȋn care comedianul instruieşte oameni (reali) să facă faţă conversaţiilor şi situaţiilor complicate.

Naomi Fry, ȋn New Yorker, despre show-ul HBO: “Ce se ȋntȋmplă - te ȋntreabă ȋn acest documentar - cȋnd oamenii care se luptă să găsească conexiuni şi ȋnţelesuri, apoi ajung la ele, expunȋndu-şi ȋntreaga viaţă ȋn spectacolele dure ȋn care sunt participanţi?” Internetul este acest spectacol dur.

Ȋntr-o cultură motivată să performeze constant la standarde, ajungi să te simţi mai confortabil ȋn ce e fals ȋn toată regula. Mixie şi Munchie sunt, ȋn prezent, ȋnalte preotese ale acestei alternative flexibile, atȋt de tipice internetului. Pentru că, ȋn majoritatea clipurilor, fetele stau ȋn locuri artificiale, mȋncȋnd hrană artificială. Culoarea ochilor nu este reală, nici a părului iar etnicitatea este incertă. Celor care ȋndrăznesc să comenteze referitor la interesul lor pentru cultura asiatică, Munchie le răspunde hotărȋt: “Suntem asiatice, vreau să spun. Eu, una, sunt costumată ȋntr-o fată albă”.

Fiind atȋt de “cu fermoar la gură” cȋnd vine vorba de biografia lor, orice dezvăluire cu caracter personal e maxim de importantă. Ȋntrebarea nu e dacă arată a fi prietene sau surori, ci dacă arată, măcar, ca ele ȋnsele?

Cȋnd ȋşi scot perucile şi machiajul sunt de nerecunoscut, masca delimitează personajul de creatorul său dar şi realitatea de sine, de percepţia de sine, ȋn ce le priveşte.

Ele nu joacă rolul unei anume fete caucaziene ci, mai degrabă, ȋntruchipează versiunea amalgamată a cum trebuie să arate un influencer viral – “Faţa de Instagram” – influencerul cu etnicitate incertă şi totuşi alb, care se găseşte peste tot.

Ei sunt “actorii erei influencerilor”. Iar, dacă e aşa, piesa ȋn care joacă e despre cum abordăm viaţa privată. Căreia ȋi duc dorul, fiind hyper-conectaţi pe internet. Au spart nişte bariere şi au ajuns să se joace cu internetul după regulile lor.

“Cum ar spune Shakespeare… - ȋncepe a zice Munchie, o parte a ei făcȋnd pipi, cealaltă făcȋnd pe serioasa – citatul e din Cum vă place: “Viaţa e o scenă şi toţi oamenii sunt bieţi actori.” Bardul făcea aluzie la rolul destinului ȋn viaţa noastră dar, ȋn epoca digitală, a devenit o metaforă a re-inventării. “Aşa văd eu social-media. Instagram e scena, ȋmi imaginez. Alegi rolul pe care vrei să-l joci şi faţa pe care vrei să o arăţi. Ȋţi creezi propriul personaj, fiindcă, oricum, toţi cei care sunt online sunt nişte falşi.”

De la persoanele publice cerem totul – performanţă, expunere, explicaţii cȋnd nu-şi mai fac apariţia. Este exact jocul pe care-l fac Mixie şi Munchie. Arta lor e un facsimil al celebrităţii. Gesturile goale de conţinut – ţinerea unui cub de gheaţă ca pe o trusă de machiaj sau o clepsidră roz ca să vadă cȋt e ceasul – devin interesante tocmai pentru că sunt goale de conţinut.

Mixie şi Munchie vorbesc despre cum să experimentăm internetul: să fii unic dar să rămȋi conectat; să fii ȋnţeles dar să rămȋi o enigmă. Dar, cu cȋt suntem mai absorbiţi de toată tevatura – simbolistică, figuraţie – cu atȋt ne pierdem mai repede, dizolvaţi ȋn anonimitatea celorlalţi. Uneori, fanii o compară cu Marina Abramović, spune Munchie. Mixie pare confuză. Munchie o ȋmpunge uşor cu cotul: “Ştii, artista care se uită fix la oameni şi-i face să plȋngă.” E o comparaţie amuzantă, nu doar pentru că nu-mi imaginez că e cineva care ȋi poate face pe oameni să plȋngă. Abramović se dezbracă, expunȋndu-se complet publicului, aceste fete fac exact invers. Se anulează ca personae, obligȋndu-te să te uiţi doar la ce performează. Ȋn cazul lor, artistul nu e present.

Mixie se joacă cu genele false. “Ȋntotdeauna mă ȋntorc la Legea atracţiei. Tot ce consumi ȋn univers, dar şi fiecare clip, chiar şi pe TikTok, are o energie. Cȋnd sunt satisfăcută cum mi-a ieşit un clip, vreau ca oamenii să simtă acea energie.” E clar că munca lor le aduce satisfacţie - lucru demn de invidiat pentru consumatorul simplu de media – se distrează ȋn timp ce muncesc, apoi pleacă. Această “vrajă” are logică pentru mine, la fel ca şi credinţa ȋn legea atracţiei. Unde, altundeva, decȋt ȋn lumea digitală, poţi să-ţi creezi, pe bune, propria realitate.

Ȋntr-un video postat pe 20 iulie, Mixie şi Munchie stau pe jos ȋntr-o gară. O femeie ȋn sacou coboară nişte scări şi se aşează ȋn spatele lor. La sfȋrşitul clipului adaugă două paie la pahar dar, de data asta, primeşte şi femeia unul. Beau toate. Mixie şi Munchie au cagule pe care scrie: “Totul e o simulare”.

Tăcerea din spatele fetelor 2girls1bottl3 obligă fanii să facă mult din puţin. Ei vorbesc despre fete precum jucătorul optimist incurabil despre The Legend of Zelda [joc video]. Cȋnd muziciana Savannah Hudson are o apariţie scurtă pe contul lor alternativ, pentru fanii jocului se “descuie” un nou personaj. (Astăzi, tu o să fii acel personaj!, ȋmi zice Munchie.)

Un clip filmat ȋn ceea ce pare un mall, undeva ȋn Asia de sud-est, noua locaţie unde “clocesc” fetele. De fapt, pentru fani, ele nu sunt rezultatul creaţiei, sunt ovipare şi ieşite din spuma mării. Iar universul lor e ȋn continuă expansiune. Pentru Munchie, invitatul special de vis este, evident, Trisha Paytas. “Ea e regina. La cum a supravieţuit pe internet atȋta timp…” Munchie ȋşi scutură capul a mirare. Internetul este un teren pentru supravieţuitori, distractiv după ce l-ai prins ȋn joc, iar ele ȋl joacă pe degete.

Se vede şi din cum manevrează TikTok-ul. Cu o aprobare din cap faţă de acea piesă de referinţă din folclorul grosier 2girls1cup, un clip video unde două staruri porno scabroase consumă, excretă şi o iau de la capăt. Pentru generaţia mea, a fost pentru prima dată cȋnd ne-am ȋntȋlnit cu acest subiect tabu şi linia de demarcaţie ȋn materie de bancuri ȋn perioada de pre-adolescenţă. Omagiul adus e provocator, dar cel mai important, e doar o glumă.

Aceste fete consumă internetul, mestecȋndu-i “fibrele”, ca să creeze ceva nou, apoi să le metastazeze. Tot ce văd ȋşi găseşte locul ȋn clipurile lor, pentru că Mixie şi Munchie sunt personaje create pe bază de referinţe. Au evadat din pixeli şi au sărit direct ȋn magazinul de chipsuri din proximitate. Au fost hrănite online iar acum ne dau nouă să mȋncăm. Au mȋncat şi ȋncă mai mănȋncă. Da, au conţinut adesea superficial şi insipid, dar parcă noi n-avem.

Aşa că, ce dacă e un rahat?"

Arafat, IGSU, Epic Drama - Anii nostalgici… https://freefrompress.blogspot.com/2024/06/arafat-igsu-epic-drama.html#more

Democraţia secretă, ȋn secret  Capturarea cu news alert a marelui spion, profund acoperit… https://freefrompress.blogspot.com/2024/05/democratia-secreta-in-secret.html

Chelia salvează Romȃnia  https://freefrompress.blogspot.com/2024/06/chelia-salveaza-romania.html#more 

Coldplay şi ce nu vrei. Sau poate nu ştiai că-ţi place  https://freefrompress.blogspot.com/2024/06/coldplay-si-ce-nu-vrei-sau-poate-nu.html


https://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda:_Breath_of_the_Wild

“The term "cosplay" is a Japanese portmanteau of the English terms costume and play.[1] The term was coined by Nobuyuki Takahashi [ja] of Studio Hard[3] after he attended the 1984 World Science Fiction Convention (Worldcon) in Los Angeles[4] and saw costumed fans, which he later wrote about in an article for the Japanese magazine My Anime”  https://en.wikipedia.org/wiki/Cosplay


“Pentru a atinge „Obiectivul”, orașele C40 s-au angajat ca rezidenții lor să respecte următoarea listă de reguli obligatorii: 

„0 kg consum de carne”;

„0 kg produse lactate”;

3 articole vestimentare noi de persoană pe an”;

„0 vehicule private” de…” https://www.gandul.ro/actualitate/cele-16-orase-din-romania-care-vor-sa-elimine-carnea-lactatele-si-masinile-20044335


““Although FRUiTS [existed] for 20 years, Harajuku fashion has undergone various changes during that time—there have been periods where fashion completely diverted from what is recognized from the early days of the magazine. Back then, FRUiTS fashion was mainstream!” Aoki shared. “It’s important to recognize and document such fashion trends, how they evolve and how they may provide inspiration for this younger generation discovering FRUiTS for the first time.””  https://www.vogue.com/article/fruits-magazine-90s-street-style-english-translation

“Earlier that day – like, way too early – Munchie called to give me the address of this McDonald’s, with instructions to grab a specific booth. This booth is Munchie’s favourite, a location for many of the videos that have made her…”  https://theface.com/culture/2girls1bottl3-mixie-munchie-interview-

https://theface.com/culture/2girls1bottl3-mixie-munchie-interview-tiktok

https://www.tiktok.com/tag/maccyds

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu