Pagini

Pagini

joi, 23 iunie 2022

“Interviul care rezolvă condiția umană și salvează lumea”

https://freefrompress.blogspot.com/2022/07/sound-and-safe.html

Imaginați-vă că vă aflați pe un aeroport și vi se rătăcește bagajul iar angajatul (sau robotul) responsabil cu asta vă indică să luați orice geantă de călătorie…  https://freefrompress.blogspot.com/2022/06/pachetul-de-stiri.html

Vreţi să fim mai americani?

"O ȋntrebare pe care oamenii o pun ȋntotdeauna ȋn legătură cu gunoiştea programelor zi-lumină, de la TV: cine participă la aceste show-uri?...”  https://antipresa.blogspot.com/2023/07/vreti-sa-fim-mai-americani.html#more

Meteorologii trag un semnal de alarmă: Pandemie de…temperaturi resimțite  https://freefrompress.blogspot.com/2022/06/meteorologii-trag-un-semnal-de-alarma.html


Ce ne așteaptă după pandemie: Sfîrșitul Condiției Umane (“reabilitarea psihologică a speciei umane”)

Partea I-a

Despre maimuțele bonobo  

https://antipresa.blogspot.com/2022/06/solstitiul-de-vara-21-iunie-2022.html#more

Partea a -II-a

Despre bărzoiul Adam

https://antipresa.blogspot.com/2022/06/interviul-care-rezolva-conditia-umana.html

Partea a III-a

Adam și Eva. Suntem pe cale să ne-ntoarcem în Grădina Raiului

“Exact, amintește-ți că Adam Stork a devenit furios, egocentric și alienat, cînd a devenit defensiv, pentru că nu și-a putut explica de ce își ignoră instinctele, așa că, acum, cînd putem explica de ce, acel comportament defensiv poate lua sfîrșit, nu mai e nevoie de el. Practic, asta e toată explicația, explicația biologică a condiției umane, care ne lămurește, așa cum a spus și Prof. Prosen, asupra “reabilitării psihologice” a speciei umane!

-Da. Este o poveste atît de simplă, dar care te duce atît de departe prin ramificațiile ei – vreau să spun că… schimbă lumea, asta face, fiindcă ne permite cu adevărat reabilitarea psihologică a speciei umane. Adică, e chiar minunat. OK, vorbesc cu biologul Australian Jeremy Grifith.

-(după pauză) Salut, sunt Greg Conway și discut cu biologul Australian Jeremy Grifith despre cum putem pune punct zbuciumului și traumei din lume, înțelegînd și explicînd condiția umană – care este instinct versus intellect, concept clarificat de Jeremy în prima parte a acestui interviu. OK, am cîteva întrebări, Jeremy.

Mai întîi, deși pare limpede că atunci cînd am devenit conștienți, trebuie să se fi iscat o bătălie psihologică, disturbatoare, împotriva instinctelor dictatoriale - dacă totul este atît de evident, de ce n-am învățat asta la școală? Asta e prima întrebare. A doua întrebare, cum au reușit strămoșii noștri îndepărtați, maimuțe precum bonobo-ape, să fie cooperante și iubitoare, maimuțe care, cum ai spus și tu, trebuie să se afle la originea instinctelor noastre morale [instinctive moral conscience] - despre care Darwin spunea că fac distincția între noi și celelalte animale. Iar a treia întrebare e, cum poate avea loc reabilitarea psihologică a speciei umane, descrisă de Prof. Prosen.

Adică, trebuie să facem cu toții terapie sau așa ceva? OK, apropos, vreau să menționez, de asemenea, că existînd, deja, cîteva concepte noi și interesante care ne dau de gîndit, Jeremy ne-a spus că va pune la dispoziție acest interviu , transcript și video, pe website-ul care promovează această clarificare a condiției umane; site-ul fiind World Transformation Movement, HumanCondition.com; acest interviu va fi acolo, video și transcript – o cărticică, pe care puteți asculta sau citi interviul din nou…

-OK, sunt întrebări foarte bune Craig. Să începem cu prima întrebare: dacă explicația intellect versus instinct este atît de evidentă, de ce nu ne-a fost predată la școală? Răspunsul e că, deși este recunoscut – chiar din cele mai vechi timpuri – că apariția minții conștiente a determinat “căderea din paradis” - sau cum vrem să-i spunem acelei  pervertiri a stării originare de cooperare inocentă, altruism și iubire, instinctiv manifestate – abia atunci cînd știința a revelat diferența dintre cele două sisteme de învățare, genetic și nervos – unde genele pot predispune, în timp ce sistemul nervos are nevoie să înțeleagă – ne-am aflat în situația de a putea explica motivul pentru care există atîta furie, egocentrism și alienare în condiția umană.

Povestea biblică despre Adam și Eva în Grădina Raiului, pe care a scris-o Moise acum mult timp, cam pe la 1 500 BC, de fapt, descrie perfect bătălia psihologică tulburătoare, care a izbucnit între instincte și intelectul conștient. Se spune că Adam și Eva (noi, oamenii ) au luat “fructul” din “pomul cunoașterii”, arătînd nesupunere. Cu alte cuvinte, oamenii au dezvoltat mintea conștientă și liberul arbitru.”

Dacă asta e o idee originală, înseamnă că, pînă alaltăieri, am trăit în altă dimensiune și o știu de-acolo!

Ne termină ăștia! Ne bagă pe toți la “nebuni” ca să ne-aducă la starea de inocență! Inocență primordială.

“Dar, în această poveste pre-științifică se spune că Adam și Eva au devenit atunci niște oameni “răi”, căzuți în păcat, pentru c-au devenit furioși, egocentrici și alienați și,  în consecință, zice Moise, au fost alungați din starea de inocență iubitoare și cooperantă a Grădinii Raiului. Vedeți, neștiind care e diferența dintre instinctele selectate natural și modul conștient de operare cauză-efect, această poveste despre Adam și Eva, deveniți conștienți, ar putea concluziona doar că această condiție de alienare, egocentrism și furie - care apare atunci cînd devenim conștienți - este o stare imorală, păcătoasă, rea dar, această prezentare științifică spune: “Nu, nu, această poveste trage o concluzie greșită.” Adam și Eva nu sunt doar buni, ci sunt chiar eroii întregii povești a vieții pe Pămînt – pentru că, în mod sigur, mintea conștientă este cea mai mare invenție a naturii și, a primi sarcina de a porni pe calea cunoașterii, în timp ce toată lumea te condamnă, a fost cea mai dură și grea dintre sarcini – fiindcă a fost o condamnare universală.

Toate celelalte berze inocente condamnau căutarea cunoașterii, și de vreme ce tot ce face parte din natură – ploaia, norii, copacii și celelalte animale – sunt toate associate cu eul nostru originar, instinctiv, care ne condamnă, întreaga lume, ca effect, a sărit pe Adam și Eva, adică pe noi, oamenii – și totuși, noi am fost tot timpul buni, nu răi dar nu puteam explica de, ce; dar, acum, grație științei, putem.

-Da, nu mi-am dat seama pînă acum dar e adevărat, adică Adam și Eva luînd fructul din Pomul cunoașterii este o metaforă pentru omul devenit conștient; apoi, ei au fost alungați din Grădina Raiului și a inocenței originare, fiindcă apparent, au făcut un lucru rău, dar acu, din fericire, putem explica faptul că ei – adică noi, oamenii, n-am fost răi deloc; din contră, suntem eroii vieții pe Pămînt!

-Chiar așa, acum putem explica și înțelege că noi, oamenii conștienți, suntem, de fapt, eroi epocali, nu personaje negative. Ce ușurare e asta pentru noi!

-Da…

-Iar, în ceea ce privește recunoașterea conflictului supărător dintre instinctele morale și intelectul conștient, povestea Biblică a lui Adam și Eva nu e nici pe departe singura recunoaștere, din vremurile antice, a acestui fapt. Într-adevăr, așa cum a rezumat cercetătorul Richard Heinberg în cartea sa din 1990 Memories&Vision of Paradise, “Fiecare religie începe prin a recunoaște că, conștiința umană s-a separat de Sursa divină, că sensul inițial al unicității s-a pierdut… peste tot în religii și mituri există o recunoaștere a faptului că ne-am îndepărtat de inocența originară și ne putem întoarce la ea doar printr-o decizie definitivă rezultată în urma unui conflict interior… cauza Căderii din paradis fiind descrisă, variat, drept nesupunere, a mînca fructul oprit (din Pomul cunoașterii) și ca amnezie spirituală: uitarea, negarea, blocarea, alienarea, adică psihoza noastră. Deci, toate religiile și mare parte din mitologie au recunoscut conflictul fundamental din interiorul nostru – anume, că apariția “conștientului” e cauza “Căderii” din “inocență”.

-Da…

-Şi, mult înainte, pe la 800 BC, poetul grec Hesiod scria despre timpul pre-conștient al speciei noastre - cînd omul trăia în iubire și înțelegere - în poemul epic Works and Days”:

When gods alike and mortals rose to birth/A golden race the immortals formed on earth… Like gods they lived, with calm untroubled mind/ free from the toils and anguish of our kind/Nor e’er decrepit age misshaped their frame… stranger to ill, their lives in feasts flowed by… Dying they sank in sleep, nor seemed to die/Theirs was each good; the life-sustaining soil/Yielded it’s copious fruits, unbribed by toil/They with abundant goods ‘midst quiet lands/All willing shared the gathering of their hands’. “

Munci și zile, spun învățații, este “primul poem didactic despre agricultură” https://ro.wikipedia.org/wiki/Munci_%C8%99i_zile deci, în esență este un lung poem despre trudă, unde poetul își imaginează, în doar cîteva versuri, un fel de “specie umană de aur”, la începutul vremurilor, cînd zeii și oamenii se nășteau pe Pămînt iar muritorii – atunci, cu “mintea netulburată” - o duceau exagerat de bine: pămîntul rodea în tot locul iar ei culegeau, împărțeau tot ce aveau cu semenii și, după o viață lipsită de boli, își dădeau duhul picînd într-un somn adînc. E un mit.

“Deci, da, nu aveau o conștiință tulburată și-și duceau viața în pace, împărțind tot ce aveau cu ceilalți.

-Am mai auzit ideea de “golden race”, dar nu știam de unde vine. Deci, ce spui tu, Jeremy, e că strămoșii noștri îndepărtați aveau o “minte calmă, netulburată” – încă n-apăruse condiția umană!

-Da, exact așa, iar în 360 BC, compatriotul grec al lui Hesiod, Platon, a făcut o foarte similară descriere a timpului pre-conștient al inocenței speciei umane. El scria: “there was a time when… we beheld the beatific vision and initiated into a mystery which may truly called most blessed, celebrated by us in our state of innocence, before we had any experience of evils to come, when we were admitted to the sight of apparition innocent and simple and calm and happy, which we beheld shining in pure light, pure ourselves and not yet enshrined in thet living tomb which we carry about, now’.

Platon a mai făcut o descriere a inocentei “Golden Age”, din trecutul nostru pre-conștient, scriind despre o vreme cînd oamenii duceau o “viață binecuvîntată, condusă de instinct… [unde] nu exista violență, oamenii nu se certau, nu porneau răboaie și nu se mîncau între ei… în acele vremuri, Dumnezeu le era păstorul, și-i îndruma [cu alte cuvinte, starea noastră originară, instinctuală]. Pămîntul le dădea poame din abundență, care creșteau liber în copaci și tufișuri, fără să fie plantate de mîna omului. Iar oamenii umblau goi, și mai mult în aer liber, clima fiind blîndă; n-aveau paturi, dormeau în pătule de iarbă, iarbă ce creștea din belșug pe pămînt.”

Hesiod și Platon, ca și Moise, au trăit într-o vreme cînd știința nu se dezvoltase, deci ei n-au putut să livreze vindecarea [mîntuirea], pe modelul - instinctele pot predispune dar numai sistemul nervos poate înțelege motivul pentru care ne-am îndepărtat de “inocență” și apparent am devenit diabolici, oameni răi.   

Wow, cum ar zice scientologul Vasilică! Problema e, cum vaccinezi, în masă, o asemenea populație? 

“The answer is that while it has been recognized – even from ancient times – that the emergence of our conscious mind somehow caused us tu “fall from grace”, or however want to describe the corruption of our original cooperative, selfless and loving instinctive state, it wasn’t until science revealed the difference between the gene-based and the nerve-based learning sistems – which is that genes can orientate but nerves need to understand – that we were finally in a position to explain…”  https://www.humancondition.com/?utm_source=google-youtube&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleYoutube_lead-generation_homepage&utm_content=over35_vid-conversions_Ad6&gclid=CjwKCAjwtcCVBhA0EiwAT1fY77OVIpmffckciSwQttWx8uNyZTYfA48U-HTQKAbZouLH0DjZPS5fRRoCZM8QAvD_BwE

https://www.preferatele.com/docs/romana/noi/munci-i-zile--poem-d5101512203.php

https://kupdf.net/download/munci-si-zile_5a17392ee2b6f5950301238f_pdf

https://www.john-uebersax.com/plato/plato3.htm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu