“Președintele și Primul ministru se întrunesc de urgență… https://freefrompress.blogspot.com/2022/07/simulatorul-de-catastrofe.html
Ce ne
așteaptă după pandemie: Sfîrșitul Condiției Umane (“reabilitarea psihologică a
speciei umane”)
Partea I-a
Despre maimuțele bonobo
https://antipresa.blogspot.com/2022/06/solstitiul-de-vara-21-iunie-2022.html#more
Partea a -II-a
Despre bărzoiul Adam
https://antipresa.blogspot.com/2022/06/interviul-care-rezolva-conditia-umana.html
Partea a III-a
Adam și Eva. Suntem pe cale să ne-ntoarcem în Grădina Raiului
https://antipresa.blogspot.com/2022/06/interviul-care-rezolva-conditia-umana_23.html
Partea a IV-a
Despre Anticorupția sufletului. Acum și-n România
https://antipresa.blogspot.com/2022/07/sfirsitul-conditiei-umane.html
Partea a V-a
Despre “colaboraționistul de integritate” și poziția morală semi-bipedă
Am sesizat și ceva intervenționism al lui “poate”
Abia acum devine interesant! https://antipresa.blogspot.com/2022/07/interviul-care-rezolva-conditia-umana.html
Partea a IV-a
Despre Anticorupția
sufletului. Acum și-n România
Craig:
Pentru că pe vremea aceea nu exista știința.
Jeremy: Exact. Abia în ultimii aproximativ 150 ani, știința ne-a dat: A: capacitatea de a cunoaște faptul că procesul natural bazat pe selecția genetică ne indică locul nostru în lume; B: știința despre nervi (sistemul nervos) și cum își pot aminti aceștia evenimentele, care, dezvoltîndu-se, a făcut ca mintea noastră să fie în stare să înțeleagă destul de bine relația dintre cauză și effect, să devină conștientă, să conștientizeze, să trateze intelligent această relaționare. Deci, asta s-a întîmplat doar în ultimii 150 ani dar, de vreme ce descoperirile antropologice fosile sugerează că lărgirea cortexului asociativ, gîndirea, creierul pe deplin conștient a apărut cu vreo 2 mil. de ani în urmă, înseamnă că, timp de aproape 2 mil. ani, noi am fost conșțienți dar n-am avut abilitatea de a înțelege și explica de ce ne-am corrupt eul instinctiv sau sufletul.
Iar, fără
această explicație salvatoare (mîntuitoare), singurul mod prin care am putut
face față vinovăției astronomice de a fi distrus Eden-ul, a fost să negăm acea
parte a existenței noastre din starea de cooperare și iubire inocentă – ăsta
fiind exact momentul cînd scuza “avem instincte sălbatice, agresive și
competitive, la fel ca alte animale”, ne-a sărit în ajutor.
Și, chiar
dacă e falsă, a fost o scuză absolut genială, fiindcă, în loc să fie instincte atot-iubitoare
- intransigent condamnînd, astfel, întreaga noastră stare ne-iubitoare - au
devenit vicioase și brutal motivate de instinctul de reproducere, ca la
celelalte animale; în consecință, mintea conștientă, în loc de a fi considerată
cauza coruperii noastre, prin sfidarea instinctului de bază, a ajuns să fie candidul
“erou” mediator nevoit să intervină și să încerce a controla acele presupuse instincte
vicioase dinlăuntrul nostru. Iar aceia care, precum Hesiod și Platon, au îndrăznit
să admită adevărul despre trecutul cooperant și iubitor, au fost catalogați
drept romantici incurabili, în timp ce, despre întreaga idee a trecutului Edenic,
innocent, s-a spus că nu e nimic altceva decît nostalgia pentru securitatea și
căldura maternă a copilăriei și că n-a existat niciodată, de-a lungul istoriei,
un asemenea loc, așa cum spune psihologul Jungian Erich Neumann, în cartea sa The
Origins and History of Consciousness (1949, p.15 of 493).
-Da, n-am
putut face față adevărului care spune că am transformat utopia în distopie,
adică într-un loc îngrozitor al conflictului și suferinței, nu-i așa?
-Da, exact
așa, Craig, și trebuie să spun că, în timp ce mulți dintre gînditorii
contemporani s-au agățat de scuza cu instinctele sălbatice, care ar sta la baza
comportamentului nostru divizant, există cîțiva care, asemenea înțelepților
antici, recunosc adevărul, anume că elementele rezultate din instinct vs. intellect
sunt implicite în generarea condiției umane. Eugène Marais, Paul MacLean și
Arthur Koestler sunt doat cîțiva care-mi vin în minte.
Dar, deși
toți gînditorii contemporani au beneficiat de știință - care face diferența între
cele două sisteme de învățare, genetic și nervos, avînd deci mijloacele
necesare pentru a explica, cu adevărat, condiția umană – cei care au înțeles
fenomenul instinct de bază vs. intellect n-au mers mai departe cu
raționamentul, pînă la a explica, de fapt, condiția umană. Iar aceia care s-au
lipit de scuza falsă a instinctelor sălbatice – adică majoritatea oamenilor de
știință – evident, n-au gîndit cu adevărat, așa că nu puteau spera să găsească
explicația condiției umane.
-OK. Și,
Jeremy, presupun că oamenii pot citi despre gînditorii contemporani care
recunosc elementele teoriei instinct vs. intellect și implicarea
acesteia în generarea condiției umane, dar și ale celor care se agață de scuza
instinctelor sălbatice, pe site-ul World Transformation Movement, https://www.humancondition.com/. nu?
-Da, pot, în
partea a patra, în video, în partea de sus a paginii principale.
De asemenea,
felul cum Sir Laurens van der Post și cu mine am reușit să abordăm și să
rezolvăm condiția umană se găsește în cartea mea din 2020, How Laurens van
der Post Saved The World, care e de asemenea disponibilă pe website.
Practic, ce
este explicat în această carte e că, deși toată lumea este tulburată psihologic,
în mod natural, dar variat - funcție de experiențele diferite accumulate de
fiecare om în parte de-a lungul bătăliei pe care umanitatea a purtat-o în
căutarea cunoașterii - întotdeauna vor exista cîțiva, puțini, care au fost
destul de norocoși ca, în copilăria lor, să nu se întîlnească cu efectele
furiei, egocentrismului și alienării produse de această luptă disturbatoare iar
ei sunt cei care pot studia condiția umană fără patimă – Sir Laurens și cu mine
suntem doi dintre acești extraordinar de norocoși negaționiști ai liberului
arbitru, acesta fiind mecanismul prin care am reușit să înțelegem condiția
umană.
Trebuie să
mai spun că, deși există un sprijin crescînd pentru această nevoie absolut
disperată, acum, de a înțelege condiția umană, știința convențională încă n-o
recunoaște și n-o sprijină – dar așa se-ntîmplă cînd se schimbă paradigma, cînd
apar noi descoperiri științifice. Cînd fizicianul Max Planck a spus “Ştiința avansează după fiecare înmormîntare.” (Marilyn
Ferguson’s reference to a comment by Planck in his Scientific Autobiography,
1948; New Age mag. Aug. 1982; see www.wtmsources.com/174),
el recunoștea cît de atașată este fiecare generație de oameni de știință de
felul de gîndire în care a evoluat; cu alte cuvinte, cît de greu se mișcă
știința, în general, spre o nouă paradigmă de înțelegere. Iar scriitorul G. B.
Show a avertizat, de asemenea, cît de greu este să introduci o nouă paradigmă de
gîndire – în special, una care îndrăznește să confrunte subiecte tabu sau care
nu suportă contrazicere, din punct de vedere istoric, în ce privește condiția
umană – atunci cînd a spus “Toate marile adevăruri încep prin a fi considerate
blasfemii.” (Annajanska, 1919).
Deci, da, a
confrunta condiția umană cînd toată lumea trăiește într-o temătoare negare,
chiar dacă a fost în sfîrșit lămurită și ușor de abordat, reprezintă cea mai
mare dintre “blasfemii”.
-Mda,
înțeleg pe deplin. Vreau să spun, din experiența mea limitată, că știu cît e de
greu să-i faci pe oameni să-și schimbe modul de gîndire. Dar, în esență, ce
spui tu e că descoperirea științifică a felului cum funcționează sistemele
nervos și genetic, în sfîrșit, face posibilă eliberarea umanității de sub
oroarea condiției umane.
-Da, acesta
este adevărul fundamental: știința este eliberatorul, așa-numitul “mesia” sau “mîntuitorul”
omenirii, așa cum am sperat întotdeauna că va fi!
-Şi vine exact la timp, Jeremy, fiindcă,
serios, chiar nu cred că mapamondul ne mai suportă, cu comportamentul nostru supărător
– desigur, încă avem nevoie de acceptul comunității științifice, care să
sprijine această descoperire.
-Absolut. Adevărul e că, în timp ce noi trăiam negînd condiția coruptă (imorală), tulburată psihologic, pe care n-o puteam explica, pe un graphic ce ne indică nivelurile de tulburare mintală ale omenirii, acolo, mai ales psihoza și alienarea au crescut atît de rapid în ultima vreme încît, linia care urmărește evoluția e aproape verticală, cu gradul de disturbanță, practic, dublîndu-se, acum, la fiecare generație. Freedom Essays 55 & 59, de pe site-ul World Transformation Movement descriu terifiantul stop-joc cu care amenință psihozele în stadii terminale. În esență, noi am pierdut aproape complet cursa dintre auto-înțelegere și autodistrugere.”
Wow! Să luăm o pauză ca o continuare
firească: “din cauza creșterii practice a prețurilor”; “un fulger a lovit cu
putere termocentrala”; “fetița ar fi împlinit astăzi 12 ani însă nu se-ntîmplă
acest lucru” (fetița accidentată mortal) - Dorel Jurnalistul
“And those
who dared to admit the truth of our cooperative and loving past, like Hesiod
and Plato, were dismissed as deluded romantics, and the whole idea of an
innocent, Edenic past was said to be nothing more than a nostalgia for the
security and maternal warmth of infancy, that it was ‘never an historical
state’ as the Jungian psychologist Erich Neumann said in his book The Origins
and History of Consciousness (1949, p.15 of 493).” https://www.humancondition.com/the-interview/#transcript
“Cortexul
asociativ permite formarea percepțiilor noastre, care sunt o interpretare a
senzațiilor noastre, o conexiune a acestor senzații cu experiența noastră,
așteptările și cunoștințele noastre.” https://ro.frwiki.wiki/wiki/Cortex_associatif
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu