https://freefrompress.blogspot.com/2022/07/sound-and-safe.html
Imaginați-vă că vă aflați pe un aeroport și vi se rătăcește bagajul iar angajatul (sau robotul) responsabil cu asta vă indică să luați orice geantă de călătorie… https://freefrompress.blogspot.com/2022/06/pachetul-de-stiri.html
Vreţi să fim mai americani?
"O
ȋntrebare pe care oamenii o pun ȋntotdeauna ȋn legătură cu gunoiştea
programelor zi-lumină, de la TV: cine participă la aceste show-uri?...” https://antipresa.blogspot.com/2023/07/vreti-sa-fim-mai-americani.html#more
Meteorologii trag un semnal de alarmă: Pandemie de…temperaturi resimțite https://freefrompress.blogspot.com/2022/06/meteorologii-trag-un-semnal-de-alarma.html
Ce ne
așteaptă după pandemie: Sfîrșitul Condiției Umane (“reabilitarea psihologică a
speciei umane”)
Partea I-a
Despre maimuțele bonobo
https://antipresa.blogspot.com/2022/06/solstitiul-de-vara-21-iunie-2022.html#more
Partea a -II-a
Despre bărzoiul Adam
https://antipresa.blogspot.com/2022/06/interviul-care-rezolva-conditia-umana.html
Partea a III-a
Adam și Eva. Suntem pe cale să ne-ntoarcem în Grădina Raiului
“Exact,
amintește-ți că Adam Stork a devenit furios, egocentric și alienat, cînd a
devenit defensiv, pentru că nu și-a putut explica de ce își ignoră instinctele,
așa că, acum, cînd putem explica de ce, acel comportament defensiv poate lua
sfîrșit, nu mai e nevoie de el. Practic, asta e toată explicația, explicația
biologică a condiției umane, care ne lămurește, așa cum a spus și Prof. Prosen,
asupra “reabilitării psihologice” a speciei umane!
-Da. Este o
poveste atît de simplă, dar care te duce atît de departe prin ramificațiile ei
– vreau să spun că… schimbă lumea, asta face, fiindcă ne permite cu adevărat
reabilitarea psihologică a speciei umane. Adică, e chiar minunat. OK, vorbesc
cu biologul Australian Jeremy Grifith.
-(după pauză) Salut, sunt Greg Conway și discut cu biologul Australian Jeremy Grifith despre cum putem pune punct zbuciumului și traumei din lume, înțelegînd și explicînd condiția umană – care este instinct versus intellect, concept clarificat de Jeremy în prima parte a acestui interviu. OK, am cîteva întrebări, Jeremy.
Mai întîi,
deși pare limpede că atunci cînd am devenit conștienți, trebuie să se fi iscat
o bătălie psihologică, disturbatoare, împotriva instinctelor dictatoriale - dacă
totul este atît de evident, de ce n-am învățat asta la școală? Asta e prima
întrebare. A doua întrebare, cum au reușit strămoșii noștri îndepărtați,
maimuțe precum bonobo-ape, să fie cooperante și iubitoare, maimuțe care, cum ai
spus și tu, trebuie să se afle la originea instinctelor noastre morale
[instinctive moral conscience] - despre care Darwin spunea că fac distincția
între noi și celelalte animale. Iar a treia întrebare e, cum poate avea loc
reabilitarea psihologică a speciei umane, descrisă de Prof. Prosen.
Adică,
trebuie să facem cu toții terapie sau așa ceva? OK, apropos, vreau să menționez,
de asemenea, că existînd, deja, cîteva concepte noi și interesante care ne dau
de gîndit, Jeremy ne-a spus că va pune la dispoziție acest interviu ,
transcript și video, pe website-ul care promovează această clarificare a
condiției umane; site-ul fiind World Transformation Movement,
HumanCondition.com; acest interviu va fi acolo, video și transcript – o cărticică,
pe care puteți asculta sau citi interviul din nou…
-OK, sunt
întrebări foarte bune Craig. Să începem cu prima întrebare: dacă explicația intellect
versus instinct este atît de evidentă, de ce nu ne-a fost predată la școală?
Răspunsul e că, deși este recunoscut – chiar din cele mai vechi timpuri – că apariția
minții conștiente a determinat “căderea din paradis” - sau cum vrem să-i spunem
acelei pervertiri a stării originare de cooperare
inocentă, altruism și iubire, instinctiv manifestate – abia atunci cînd știința
a revelat diferența dintre cele două sisteme de învățare, genetic și nervos –
unde genele pot predispune, în timp ce sistemul nervos are nevoie să înțeleagă –
ne-am aflat în situația de a putea explica motivul pentru care există atîta
furie, egocentrism și alienare în condiția umană.
Povestea
biblică despre Adam și Eva în Grădina Raiului, pe care a scris-o Moise acum
mult timp, cam pe la 1 500 BC, de fapt, descrie perfect bătălia psihologică
tulburătoare, care a izbucnit între instincte și intelectul conștient. Se spune
că Adam și Eva (noi, oamenii ) au luat “fructul” din “pomul cunoașterii”,
arătînd nesupunere. Cu alte cuvinte, oamenii au dezvoltat mintea conștientă și
liberul arbitru.”
Dacă asta e o idee originală, înseamnă că, pînă alaltăieri, am
trăit în altă dimensiune și o știu de-acolo!
Ne termină ăștia! Ne bagă pe toți la “nebuni” ca să ne-aducă la
starea de inocență! Inocență primordială.
“Dar, în
această poveste pre-științifică se spune că Adam și Eva au devenit atunci niște
oameni “răi”, căzuți în păcat, pentru c-au devenit furioși, egocentrici și
alienați și, în consecință, zice Moise,
au fost alungați din starea de inocență iubitoare și cooperantă a Grădinii
Raiului. Vedeți, neștiind care e diferența dintre instinctele selectate natural
și modul conștient de operare cauză-efect, această poveste despre Adam și Eva,
deveniți conștienți, ar putea concluziona doar că această condiție de alienare,
egocentrism și furie - care apare atunci cînd devenim conștienți - este o stare
imorală, păcătoasă, rea dar, această prezentare științifică spune: “Nu, nu,
această poveste trage o concluzie greșită.” Adam și Eva nu sunt doar buni, ci
sunt chiar eroii întregii povești a vieții pe Pămînt – pentru că, în mod sigur,
mintea conștientă este cea mai mare invenție a naturii și, a primi sarcina de a
porni pe calea cunoașterii, în timp ce toată lumea te condamnă, a fost cea mai
dură și grea dintre sarcini – fiindcă a fost o condamnare universală.
Toate
celelalte berze inocente condamnau căutarea cunoașterii, și de vreme ce tot ce
face parte din natură – ploaia, norii, copacii și celelalte animale – sunt toate
associate cu eul nostru originar, instinctiv, care ne condamnă, întreaga lume,
ca effect, a sărit pe Adam și Eva, adică pe noi, oamenii – și totuși, noi am
fost tot timpul buni, nu răi dar nu puteam explica de, ce; dar, acum, grație
științei, putem.
-Da, nu
mi-am dat seama pînă acum dar e adevărat, adică Adam și Eva luînd fructul din
Pomul cunoașterii este o metaforă pentru omul devenit conștient; apoi, ei au
fost alungați din Grădina Raiului și a inocenței originare, fiindcă apparent, au
făcut un lucru rău, dar acu, din fericire, putem explica faptul că ei – adică noi,
oamenii, n-am fost răi deloc; din contră, suntem eroii vieții pe Pămînt!
-Chiar așa,
acum putem explica și înțelege că noi, oamenii conștienți, suntem, de fapt,
eroi epocali, nu personaje negative. Ce ușurare e asta pentru noi!
-Da…
-Iar, în ceea
ce privește recunoașterea conflictului supărător dintre instinctele morale și intelectul
conștient, povestea Biblică a lui Adam și Eva nu e nici pe departe singura
recunoaștere, din vremurile antice, a acestui fapt. Într-adevăr, așa cum a
rezumat cercetătorul Richard Heinberg în cartea sa din 1990 Memories&Vision
of Paradise, “Fiecare religie începe prin a recunoaște că, conștiința umană
s-a separat de Sursa divină, că sensul inițial al unicității s-a pierdut… peste
tot în religii și mituri există o recunoaștere a faptului că ne-am îndepărtat
de inocența originară și ne putem întoarce la ea doar printr-o decizie definitivă
rezultată în urma unui conflict interior… cauza Căderii din paradis fiind descrisă,
variat, drept nesupunere, a mînca fructul oprit (din Pomul cunoașterii) și ca
amnezie spirituală: uitarea, negarea, blocarea, alienarea, adică psihoza
noastră. Deci, toate religiile și mare parte din mitologie au recunoscut
conflictul fundamental din interiorul nostru – anume, că apariția “conștientului”
e cauza “Căderii” din “inocență”.
-Da…
-Şi, mult înainte, pe la 800 BC, poetul grec Hesiod scria
despre timpul pre-conștient al speciei noastre - cînd omul trăia în iubire și
înțelegere - în poemul epic Works and Days”:
When gods
alike and mortals rose to birth/A golden race the immortals formed on
earth… Like gods they lived, with calm untroubled mind/ free from the toils and
anguish of our kind/Nor e’er decrepit age misshaped their frame… stranger to
ill, their lives in feasts flowed by… Dying they sank in sleep, nor seemed to
die/Theirs was each good; the life-sustaining soil/Yielded it’s copious fruits,
unbribed by toil/They with abundant goods ‘midst quiet lands/All willing shared
the gathering of their hands’. “
Munci și zile, spun învățații, este “primul poem didactic
despre agricultură” https://ro.wikipedia.org/wiki/Munci_%C8%99i_zile deci, în esență este un
lung poem despre trudă, unde poetul își imaginează, în doar cîteva versuri, un
fel de “specie umană de aur”, la începutul vremurilor, cînd zeii și oamenii se
nășteau pe Pămînt iar muritorii – atunci, cu “mintea netulburată” - o duceau
exagerat de bine: pămîntul rodea în tot locul iar ei culegeau, împărțeau tot ce
aveau cu semenii și, după o viață lipsită de boli, își dădeau duhul picînd
într-un somn adînc. E un mit.
“Deci, da, nu
aveau o conștiință tulburată și-și duceau viața în pace, împărțind tot ce aveau
cu ceilalți.
-Am mai
auzit ideea de “golden race”, dar nu știam de unde vine. Deci, ce spui tu,
Jeremy, e că strămoșii noștri îndepărtați aveau o “minte calmă, netulburată” –
încă n-apăruse condiția umană!
-Da, exact
așa, iar în 360 BC, compatriotul grec al lui Hesiod, Platon, a făcut o foarte
similară descriere a timpului pre-conștient al inocenței speciei umane. El
scria: “there was a time when… we beheld the beatific vision and initiated
into a mystery which may truly called most blessed, celebrated by us in our
state of innocence, before we had any experience of evils to come, when we were
admitted to the sight of apparition innocent and simple and calm
and happy, which we beheld shining in pure light, pure ourselves
and not yet enshrined in thet living tomb which we carry about, now’.
Platon a mai
făcut o descriere a inocentei “Golden Age”, din trecutul nostru pre-conștient,
scriind despre o vreme cînd oamenii duceau o “viață binecuvîntată, condusă de
instinct… [unde] nu exista violență, oamenii nu se certau, nu porneau răboaie
și nu se mîncau între ei… în acele vremuri, Dumnezeu le era păstorul, și-i îndruma
[cu alte cuvinte, starea noastră originară, instinctuală]. Pămîntul le dădea
poame din abundență, care creșteau liber în copaci și tufișuri, fără să fie
plantate de mîna omului. Iar oamenii umblau goi, și mai mult în aer liber,
clima fiind blîndă; n-aveau paturi, dormeau în pătule de iarbă, iarbă ce
creștea din belșug pe pămînt.”
Hesiod și Platon, ca și Moise, au trăit într-o vreme cînd știința nu se dezvoltase, deci ei n-au putut să livreze vindecarea [mîntuirea], pe modelul - instinctele pot predispune dar numai sistemul nervos poate înțelege motivul pentru care ne-am îndepărtat de “inocență” și apparent am devenit diabolici, oameni răi.
Wow, cum ar zice scientologul Vasilică! Problema e, cum
vaccinezi, în masă, o asemenea populație?
“The
answer is that while it has been recognized – even from ancient times – that the
emergence of our conscious mind somehow caused us tu “fall from grace”, or
however want to describe the corruption of our original cooperative, selfless
and loving instinctive state, it wasn’t until science revealed the difference
between the gene-based and the nerve-based learning sistems – which is that
genes can orientate but nerves need to understand – that we were finally in a
position to explain…” https://www.humancondition.com/?utm_source=google-youtube&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleYoutube_lead-generation_homepage&utm_content=over35_vid-conversions_Ad6&gclid=CjwKCAjwtcCVBhA0EiwAT1fY77OVIpmffckciSwQttWx8uNyZTYfA48U-HTQKAbZouLH0DjZPS5fRRoCZM8QAvD_BwE
https://www.preferatele.com/docs/romana/noi/munci-i-zile--poem-d5101512203.php
https://kupdf.net/download/munci-si-zile_5a17392ee2b6f5950301238f_pdf
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu