joi, 6 decembrie 2012

RTV-EMISIUNI DE POST

Romînia se și îmbracă de post
Printre rubricuțele de sezon, menite să umple golul care s-a format după ce ziaristul s-a transformat în “golănaș” de rating iar presa doar în “support de publicitate”, cum zice Vântu, se află și “emisiunea de post”.

De câteva ori pe an, când religia cheamă la cumpătare alimentară (bîrfa și televizorul fiind în continuare premise), televiziunile își trimit reporterii cei mai informați să transmită de lângă raftul mântuirii prin consum, din supermarket. Ca să pară că e o știre cu rost, speakerița evlavioasă observă mustrător că din ce în ce mai puțini români țin post și, ca să umple timpul, ia prin telefon sau invită în studio un teolog. Şi asta e știrea despre nimic!

Grosul poveștii însă, și scopul ei, constă în transmisiunea de la fața locului pe care o face reporterița de culoar de supermarket,  din dreptul raftului de unde-ți intră în ochi cartoanele pe care scrie “De Post”. Ca să fie rețeta completă, trebuie însiropată cu “grijă” și “compătimire”, doar d-aia există presă, ca să moară de grija celorlalți iar ceilalți să intre în depresie și să moară, la propriu.

Ce încerca să insinueze transmițătoarea de publicitate e că românii nu mai țin post pentru că n-au bani să cumpere produsele pe care le scotea ea în evidență. De parcă mâncarea de post a apărut odată cu supermarketul și, de parcă, Protecția Consumatorului nici n-ar fi dovedit că junk-food-ul ăla e plin, nu doar de E-uri dar și de șorici!