M-am prins de ce vaccinul covid e sigur. Chiar de trei ori sigur https://freefrompress.blogspot.com/2021/07/m-am-prins-de-ce-vaccinul-covid-e-sigur.html
De ce masca
este o formă de dezumanizare, By Patrick Fagan, 28 July, 2020
“Ȋn analiza lui despre confesiuni false și regimuri totalitare,
The Rape of the Mind (Violarea minții sau mentalității), Joost Meerloo
inventează un cuvînt care definește scăderea nivelului de inteligență a rezistenței
critice: menticid. În regimurile totalitare, scrie el, mintea imaginativă,
care-și pune întrebări, trebuie suprimată. Sclavul, într-un regim totalitar,
n-are voie decît să memorizeze, să saliveze cînd sună clopoțelul.”
Omul din
Neolitic avea o problemă similară cu șeptelul. Succesul lui Homo Sapiens s-a
bazat mult pe vite: lapte, carne, piele și bălegar. Totuși strămoșul vitei,
boul sălbatic (boul primordial) era un animal chiar diferit. Era iute, agresiv
și periculos, nu putea fi influențat în așa fel încît să fie canalizat spre un
comportament predictibil. Așa că, acum vreo 10 500 ani, omul a început să-i
înmulțească numai pe cei mai docili dintre ei, pentru a-i domestici.
Cuvîntul
cheie aici este “docil”, care vine din latinescul docere și înseamnă “a
învăța” (la fel ca doctorat, document). A fi docil înseamnă a fi compliant
și să urmezi regulile, ceea ce înseamnă să te supui unui system de gîndire.
Totuși, în timp ce animalelor trebuie să li se ridice nivelul de înțelegere ca să poată fi învățate anumite comenzi, oamenilor, fiind deja destul de deștepți, trebuie să li se scadă nivelul de inteligență. Nu o să te nesupui (îndărătnicești?!) unui ordin, dacă n-ai abilitatea cognitivă de a-l pune la îndoială. Asta se aplică unui sistem efficient de conducere a lumii moderne, care se bazează pe sufletele a milioane de indivizi - fiecare cu propria lui experiență de viață și perspectivă asupra vieții – să gîndească și să acționeze în același fel.
Literatura
empirică a arătat că sugestibilitatea și complianța nu sunt pe același palier
cu inteligența (e.g., Gudjonsson, 1991). În psihologia consumatorului există
chiar o tehnică numită “disrupt-then-reframe”: mai întîi zăpăcește-i, fiindcă apoi
vor fi mai predispuși să cumpere ce vinzi tu (Davis & Knowles, 1999). În final,
numitorul comun pentru creșterea sugestibilității este întreruperea funcțiilor
executive din cortexul prefrontal, adică deconectarea de la superego,
conștiință și monolog interior. Dacă nu l-ar fi avut pe Jiminy Cricket pe umăr,
Pinocchio n-ar fi devenit niciodată un băiat adevărat – ar fi rămas veșnic o
marionetă. Societatea modernă este impregnată de lucruri care ne fac la fel de…
muți.
Efectul
televiziunii, de exemplu, scrie Meerloo este “să se conecteze direct la mintea
ta, nedîndu-ți timp să ai o conversație analitică cu tine însuți”. Amorțirea creierului,
efectul irațional al comunicării vizuale, este recunoscut în istorie. […]
Și, uite așa,
ajungem la măștile de față.
Masca de față
poate fi adăugată acum la lista cu obligativități care te fac prost. Dacă faptul
că a fost promovată cu patos de Piers Morgan (prezentator TV) nu vă este
de-ajuns, iată următoarele fapte care demonstrează, într-un mod categoric și
absolut, că nu trebuie să porți mască.
Te fac
sugestibil, te fac mai predispus să urmezi ordinele cuiva și să faci lucruri pe
care, altfel, nu le-ai fi făcut. Pe scurt, îți anulează funcțiile executive –
conștiința ta.
Un exemplu
foarte bun vine dintr-un studiu făcut de Mathes and Guest (1976), care a cerut
subiecților să spună cît sunt de doritori, și pentru ce sumă, să poarte un logo
prin cafeneaua universității pe care scrie “masturbarea e mișto” (asta era în
1976, cînd așa ceva ar fi fost jenant; în zilele noastre ai fi cîștigat un
credit cu asta). Rezultatul a fost că, atunci cînd oamenii purtau mască, erau
mai predispuși să facă asta, și pentru bani mai puțini ($30, față de $48, în
medie).
Între timp, Miller
and Rowold (1979) le-a prezentat subiecților de Holloween un bol cu ciocolată
și le-a spus că pot lua doar cîte două bucăți fiecare. Cînd copiii credeau că
nu sunt văzuți, se serveau singuri. Copiii fără mască au încălcat regula, luînd
mai multe ciocolățele 37% din timp, față de 62%, copiii cu mască. Autorii
studiului au tras concluzia că mască te face să te simți mai puțin constrîns în
comportament.” […]
Efectele
dezinhibatoare ale purtării măștii sunt descrise de psihologi în termeni de
suspendare a mecanismelor de control ale superegoului, permițînd ca impulsurile
subconștientului să preia conducerea. Saigre (1989) scrie că masca întrerupe
sistemul conștient de apărare și încurajează masiv regresia la o stare de
primitivism. Castle (1986) scrie despre balurile mascate din sec. XVIII, care
permiteau purtătorilor de mască să-si dea frîu liber pornirilor hedonistice și impulsurilor
sexuale reprimate; similar, Caillois (1962) scrie despre carnavalurile europene,
care implicit conțineau acte nerușinate: indecență, ghionturi, rîsete
provocatoare, bufonerie, incitare permanentă la dezordine publică, chefuri și
vorbărie excesivă, zgomot și agitație.”
În sec. XII,
Papa Inocent III a interzis măștile, ca parte din lupta lui cu imoralitatea; în
1845, Statul New York a decretat că e illegal ca mai mult de două personae să
poarte mască în public, după ce fermieri mascați au atacat proprietarii de
pămînturi.
Din punctul
de vedere al neuroimagisticii, e cunoscut că masca inhibă identitatea și
autocontrolul – amîndouă associate cu funcțiile executive din cortexul
prefrontal (e.g., Glannon, 2005; Tacikowski, Berger & Ehrsson, 2017)."
Cu alte cuvinte, masca îl reduce la tăcere pe Jiminy Cricket din creierul nostru.” https://thecritic.co.uk/face-masks-make-you-stupid/
Partea a II-a https://antipresa.blogspot.com/2021/07/masca-te-face-prost_27.html#more
“Un
cortex prefrontal matur este responsabil pentru: deciziile bune, controlul
impulsurilor, rezolvarea de probleme complexe, stabilirea de obiective,
organizarea și planificarea activităților, și alte...” https://www.paginadepsihologie.ro/ce-trebuie-sa-cunoasca-orice-specialist-in-sanatate-mintala-despre-dezvoltarea-creierului/
“The
superego develops during the first five years of life in response to parental
punishment and approval. This development occurs as a result of the child’s
internalization of his parents’ moral standards…” https://www.britannica.com/science/superego
“Vine valul IV, se aude la toate posturile tv. Vine valul IV,
scrie presa dedulcită la sfânta șpagă guvernamentală. Nu…” https://www.national.ro/politica/valul-iv-alta-cacealma-729393.html
O lume
plină de coincidențe
https://freefrompress.blogspot.com/2021/07/rmgc-si-vaccinarea-covid.html
Asta-i
întrebarea fundamentală.
https://antipresa.blogspot.com/2021/09/alta-intrebare.html#more
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu