Partea I-a
Generaţia TikTok https://antipresa.blogspot.com/2024/05/generatia-tiktok-si-aici-sunt-copiii.html#more
THE FACE - https://theface.com/culture/2girls1bottl3-mixie-munchie-interview-tiktok
Partea a
II-a
“După Mixie, cea mai nebunească teorie a fanilor, pe care a auzit-o, e că ele ar fi generate de inteligenţa artificială (AI). “Oamenii nu cred că suntem reale”. Chicotesc. Spre deosebire de alţi influenceri cu conturul pomeţilor sculptaţi, ȋn viaţa reală, fetele alunecă uşor spre platitudinea perfecţiunii digitale. Similar influencerului AI, Lil Miquela, Mixie şi Muncie sunt de o frumuseţe indescriptibilă, veşnic schimbătoare. Gȋndindu-mă la feţele lor, după ce am plecat, a fost ca şi cȋnd ȋncercam să-mi amintesc feţele văzute ȋntr-un vis. Am stat fată-n faţă cu cele mai frumoase făpturi pe care le-am văzut vreodată ȋntr-un McDonald’s, dar, oare, cine erau ele?
Cel mai bine se definesc prin ce le recomandă. Ȋn cele mai funny video de pe 2girls1bottl3, de pȋnă acum, fetele poartă body-uri negre – care le acoperă din creştet pȋnă-n tălpi - un omagiu adus lui Kim & Kanye, ȋn cadrul Met Gala Balenciaga; Munchie miroase un cartof prăjit McDonald’s, prin “cagula” costumului. [amȋndouă sorb din cocktailul preparat la faţa locului, tot prin cagulă]
Amprentele
lui Paris şi Nicole sunt peste tot, pe gluga din velur şi-n tot locul unde se
filmează reclama la fast-food. Alte referinţe: creatorul de conţinut lifestyle
Avani Reyes este o inspiraţie, la fel Euphoria, saga Twilight, machiajul “păpuşă
japoneză” şi alte subculturi globale, ȋn general. “Reviste de modă precum
Fruits, stilul japonez “street style””, zice Munchie.
Dacă vor juca
vreodată ȋntr-un film, ȋmi spune Munchie, acela va fi inspirat de “acest studio
porno care ȋmbracă toate fetele ȋn uniforme şcolare; ȋn filmele lor mute,
fetele joacă Jenga şi fac yoga ȋmpreună; felul cu e filmat ȋţi dă fiori reci. Ȋn filmul lor, noi am face, ce facem de fiecare dată, ȋn
tăcere.”
Ȋntr-un recent meta-video, [mascarada e că] fetele se “costumează”
ȋn idolii K-pop “costumaţi” odată ca ele. [un fel de bal mascat ȋn bal
mascat, cosplay, kosupure ȋn Japonia]
Ȋn acest moment, cultura din care se trage prinde formă.
Trisha Paytas e un alt punct de referinţă. Clipul ȋn uniforme Domino, pentru
care era gata să fie arestate, a fost un omagiu adus acestei personalităţ
americane a internetului. Munchie, mai ales, o admiră pe Paytas ȋn concursurile
de mȋncat viteză, ȋn cantităţi enorme, o modă care-şi are originea ȋn Coreea de
Sud. [mukbangs, se numesc]
“Ȋn mare parte, mai ales ȋn ce o priveşte pe Trisha, e vorba
despre singurătatea din viaţa ei - deşi nu prea mai e cazul acum – cȋnd consumă
atȋta mȋncare ȋn vila de pe plajă, din LA”, zice ea. “Are un filmuleţ de
Crăciun unde apare singură, nici familia nu e cu ea, mănȋncă singură. Comandă
cinci feluri diferite de mȋncare. Nu ştiu… scoate ȋn evidenţă cȋt e de umană şi
cȋt de mult poţi să empatizezi cu oameni pe care nu-i cunoşti. Asta mi-a
plăcut: singurătatea.”
Micro-trendurile,
meme-le şi alte conţinuturi virale ne fac să ne simţim conectaţi la ceva sau
cineva, ȋn pofida faptului că noi trăim acele experienţe ȋn propria izolare, iar
subcultura internetului livrează, pe faţă, aceste conţinuturi celor ştiuţi că
sunt singuri (Mukbangs – pentru cei care mănȋncă singuri, ASMR – pentru insomniaci).
Ceva din
conţinutul cel mai bine făcut al ultimilor ani ne-a obligat să recunoaştem că
ne simţim confortabili cu supravegherea, mascarada şi singurătatea. Uitaţi-vă
la meta-hitul lui Nathan Fielder, The Rehearsal [Repetiţia], o serie de
documentare ȋn care comedianul instruieşte oameni (reali) să facă faţă
conversaţiilor şi situaţiilor complicate.
Naomi Fry,
ȋn New Yorker, despre show-ul HBO: “Ce se ȋntȋmplă - te ȋntreabă ȋn acest
documentar - cȋnd oamenii care se luptă să găsească conexiuni şi ȋnţelesuri, apoi
ajung la ele, expunȋndu-şi ȋntreaga viaţă ȋn spectacolele dure ȋn care sunt
participanţi?” Internetul este acest spectacol dur.
Ȋntr-o cultură motivată să performeze constant la standarde, ajungi
să te simţi mai confortabil ȋn ce e fals ȋn toată regula. Mixie şi Munchie
sunt, ȋn prezent, ȋnalte preotese ale acestei alternative flexibile, atȋt de
tipice internetului. Pentru că, ȋn majoritatea clipurilor, fetele stau ȋn
locuri artificiale, mȋncȋnd hrană artificială. Culoarea ochilor nu este reală, nici
a părului iar etnicitatea este incertă. Celor care ȋndrăznesc să comenteze
referitor la interesul lor pentru cultura asiatică, Munchie le răspunde hotărȋt:
“Suntem asiatice, vreau să spun. Eu, una, sunt costumată ȋntr-o fată albă”.
Fiind atȋt
de “cu fermoar la gură” cȋnd vine vorba de biografia lor, orice dezvăluire cu
caracter personal e maxim de importantă. Ȋntrebarea nu e dacă arată a fi
prietene sau surori, ci dacă arată, măcar, ca ele ȋnsele?
Cȋnd ȋşi scot perucile şi machiajul sunt de nerecunoscut, masca delimitează
personajul de creatorul său dar şi realitatea de sine, de percepţia de sine, ȋn
ce le priveşte.
Ele nu joacă
rolul unei anume fete caucaziene ci, mai degrabă, ȋntruchipează versiunea amalgamată
a cum trebuie să arate un influencer viral – “Faţa de Instagram” – influencerul
cu etnicitate incertă şi totuşi alb, care se găseşte peste tot.
Ei sunt “actorii
erei influencerilor”. Iar, dacă e aşa, piesa ȋn care joacă e despre cum abordăm
viaţa privată. Căreia ȋi duc dorul, fiind hyper-conectaţi pe internet. Au spart
nişte bariere şi au ajuns să se joace cu internetul după regulile lor.
“Cum ar spune
Shakespeare… - ȋncepe a zice Munchie, o parte a ei făcȋnd pipi, cealaltă făcȋnd
pe serioasa – citatul e din Cum vă place: “Viaţa e o scenă şi toţi
oamenii sunt bieţi actori.” Bardul făcea aluzie la rolul destinului ȋn viaţa
noastră dar, ȋn epoca digitală, a devenit o metaforă a re-inventării. “Aşa văd
eu social-media. Instagram e scena, ȋmi imaginez. Alegi rolul pe care vrei să-l
joci şi faţa pe care vrei să o arăţi. Ȋţi creezi propriul personaj, fiindcă,
oricum, toţi cei care sunt online sunt nişte falşi.”
De la persoanele
publice cerem totul – performanţă, expunere, explicaţii cȋnd nu-şi mai fac
apariţia. Este exact jocul pe care-l fac Mixie şi Munchie. Arta lor e un facsimil
al celebrităţii. Gesturile goale de conţinut – ţinerea unui cub de gheaţă ca pe
o trusă de machiaj sau o clepsidră roz ca să vadă cȋt e ceasul – devin interesante
tocmai pentru că sunt goale de conţinut.
Mixie şi
Munchie vorbesc despre cum să experimentăm internetul: să fii unic dar să rămȋi
conectat; să fii ȋnţeles dar să rămȋi o enigmă. Dar, cu cȋt suntem mai
absorbiţi de toată tevatura – simbolistică, figuraţie – cu atȋt ne pierdem mai
repede, dizolvaţi ȋn anonimitatea celorlalţi. Uneori, fanii o compară cu Marina
Abramović, spune Munchie. Mixie pare confuză. Munchie o ȋmpunge uşor cu cotul: “Ştii, artista care se uită fix la oameni şi-i face
să plȋngă.” E o comparaţie amuzantă, nu doar pentru că nu-mi imaginez că e
cineva care ȋi poate face pe oameni să plȋngă. Abramović se dezbracă, expunȋndu-se complet
publicului, aceste fete fac exact invers. Se anulează ca personae, obligȋndu-te
să te uiţi doar la ce performează. Ȋn cazul lor, artistul nu e present.
Mixie se
joacă cu genele false. “Ȋntotdeauna mă ȋntorc la Legea
atracţiei. Tot ce consumi ȋn univers, dar şi fiecare clip, chiar şi pe TikTok,
are o energie. Cȋnd sunt satisfăcută cum mi-a ieşit un clip, vreau ca oamenii
să simtă acea energie.” E clar că munca lor le aduce satisfacţie - lucru demn
de invidiat pentru consumatorul simplu de media – se distrează ȋn timp ce
muncesc, apoi pleacă. Această “vrajă” are logică pentru mine, la fel ca şi
credinţa ȋn legea atracţiei. Unde, altundeva, decȋt ȋn lumea digitală, poţi
să-ţi creezi, pe bune, propria realitate.
Ȋntr-un video postat pe 20 iulie, Mixie şi Munchie stau pe jos
ȋntr-o gară. O femeie ȋn sacou coboară nişte scări şi se aşează ȋn spatele lor.
La sfȋrşitul clipului adaugă două paie la pahar dar, de data asta, primeşte şi
femeia unul. Beau toate. Mixie şi Munchie au cagule pe care scrie: “Totul e o
simulare”.
Tăcerea din
spatele fetelor 2girls1bottl3 obligă fanii să facă mult din puţin. Ei
vorbesc despre fete precum jucătorul optimist incurabil despre The Legend of
Zelda [joc video]. Cȋnd muziciana Savannah Hudson are o apariţie scurtă pe
contul lor alternativ, pentru fanii jocului se “descuie” un nou personaj. (Astăzi,
tu o să fii acel personaj!, ȋmi zice Munchie.)
Un clip
filmat ȋn ceea ce pare un mall, undeva ȋn Asia de sud-est, noua locaţie unde “clocesc”
fetele. De fapt, pentru fani, ele nu sunt rezultatul creaţiei, sunt ovipare şi
ieşite din spuma mării. Iar universul lor e ȋn continuă expansiune. Pentru
Munchie, invitatul special de vis este, evident, Trisha Paytas. “Ea e regina.
La cum a supravieţuit pe internet atȋta timp…” Munchie ȋşi scutură capul a
mirare. Internetul este un teren pentru supravieţuitori, distractiv după ce
l-ai prins ȋn joc, iar ele ȋl joacă pe degete.
Se vede şi din
cum manevrează TikTok-ul. Cu o aprobare din cap faţă de acea piesă de referinţă
din folclorul grosier 2girls1cup, un clip video unde două staruri porno
scabroase consumă, excretă şi o iau de la capăt. Pentru generaţia mea, a fost
pentru prima dată cȋnd ne-am ȋntȋlnit cu acest subiect tabu şi linia de
demarcaţie ȋn materie de bancuri ȋn perioada de pre-adolescenţă. Omagiul adus e
provocator, dar cel mai important, e doar o glumă.
Aceste fete
consumă internetul, mestecȋndu-i “fibrele”, ca să creeze ceva nou, apoi să le metastazeze.
Tot ce văd ȋşi găseşte locul ȋn clipurile lor, pentru că Mixie şi Munchie sunt
personaje create pe bază de referinţe. Au evadat din pixeli şi au sărit direct
ȋn magazinul de chipsuri din proximitate. Au fost hrănite online iar acum ne
dau nouă să mȋncăm. Au mȋncat şi ȋncă mai mănȋncă. Da, au conţinut adesea
superficial şi insipid, dar parcă noi n-avem.
Aşa că, ce dacă e un rahat?"
Arafat, IGSU, Epic Drama - Anii nostalgici… https://freefrompress.blogspot.com/2024/06/arafat-igsu-epic-drama.html#more
Democraţia secretă, ȋn secret Capturarea cu news alert a marelui spion, profund
acoperit… https://freefrompress.blogspot.com/2024/05/democratia-secreta-in-secret.html
Chelia salvează Romȃnia https://freefrompress.blogspot.com/2024/06/chelia-salveaza-romania.html#more
Coldplay şi ce nu vrei. Sau poate nu ştiai că-ţi place
https://freefrompress.blogspot.com/2024/06/coldplay-si-ce-nu-vrei-sau-poate-nu.html
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda:_Breath_of_the_Wild
“The term
"cosplay" is a Japanese portmanteau of the English terms costume and
play.[1] The term was coined by Nobuyuki Takahashi [ja] of Studio Hard[3] after
he attended the 1984 World Science Fiction Convention (Worldcon) in Los
Angeles[4] and saw costumed fans, which he later wrote about in an article for
the Japanese magazine My Anime” https://en.wikipedia.org/wiki/Cosplay
“Pentru a atinge „Obiectivul”, orașele C40 s-au angajat ca rezidenții lor să respecte următoarea listă de reguli obligatorii:
„0 kg consum
de carne”;
„0 kg
produse lactate”;
„3
articole vestimentare noi de persoană pe an”;
““Although
FRUiTS [existed] for 20 years, Harajuku fashion has undergone various changes
during that time—there have been periods where fashion completely diverted from
what is recognized from the early days of the magazine. Back then, FRUiTS
fashion was mainstream!” Aoki shared. “It’s important to recognize and document
such fashion trends, how they evolve and how they may provide inspiration for
this younger generation discovering FRUiTS for the first time.”” https://www.vogue.com/article/fruits-magazine-90s-street-style-english-translation
“Earlier that day – like, way too early – Munchie called to give me the address of this McDonald’s, with instructions to grab a specific booth. This booth is Munchie’s favourite, a location for many of the videos that have made her…” https://theface.com/culture/2girls1bottl3-mixie-munchie-interview-
https://theface.com/culture/2girls1bottl3-mixie-munchie-interview-tiktok
https://www.tiktok.com/tag/maccyds
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu