joi, 11 aprilie 2024

Diagnostic greşit!

Anchetă. Spitalul Sf. Pantelimon Ce spune protocolul ȋn privinţa pacienţilor care nu mai au nici o şansă? Să-i strȋngi cȋte 20 la ATI…  https://freefrompress.blogspot.com/2024/04/ancheta-spitalul-sf-pantelimon.html#more


NY Post - April 9, 2024 - Mom endures ‘intensive’ chemo after terminal diagnosis that left her saying goodbye — only to find out she never had cancer at all  https://us.yahoo.com/news/mom-endures-intensive-chemo-terminal-204339354.html

Traducere 

O mamă a ȋndurat chimioterapia, ȋn regim intensiv, după un “diagnostic terminal”. Cȋnd să-şi ia rămas bun, a aflat că n-a avut cancer niciodată

                   “A trecut un an de-atunci şi sunt furioasă.”

“O mamă a doi copii susţine că a fost supusă unei chemoterapii foarte intense, pȋnă cȋnd a aflat că n-a avut cancer deloc.

Lisa Monk, 39 de ani, din College Station, Texas, mai ȋntȋi a mers la spital ȋn 2022 pentru dureri ȋn zona abdominală, pe care le bănuia a avea legătură cu pietrele la rinichi, scrie Daily Mail.

Testele au indicat două pietre la rinichi dar au semnalizat şi o formaţiune pe splină.

Ȋmbolnăviţi de frica bolilor  Din articolul Sick With Worry, New Yorker https://freefrompress.blogspot.com/2024/04/imbolnaviti-de-frica-bolilor.html

Ȋn ianuarie, anul trecut, Lisa Monk, o femeie cu studii superioare, a fost supusă unei operaţii, reuşite, prin care a fost ȋndepărtat chistul. După asta evenimentele au luat-o ȋn altă direcţie.

Monk susţine că splina a fost trimisă la trei laboratoare diverse pentru analize, apoi, ȋntr-un final, la un al patrulea, unde testele au ieşit pozitiv pentru o formă de cancer rară şi terminală, numită “clear cell angiosarcoma”, relatează The Mirror.

“Angiosarcoma” este un tip de cancer care se formează “în mucoasa vaselor de sânge și a vaselor limfatice” (informaţie de aici https://npa.ro/angiosarcomul ), ne spune Mayo Clinic.

Ȋn ciuda faptului că există tratamente, angiosarcomul are un prognostic pessimist, indifferent de vȋrstă sau gen.

“A fost un cancer al vaselor de sȋnge din splină şi mi s-a spus că, ȋn cel mai bun caz, ȋmi mai dau 15 luni de trăit”, povesteşte L. Monk ȋntr-un video. “Au fost vremuri negre.”

Distrusă după vestea cruntă, se-nţelege, a fost nevoită, ȋntr-un final, să le spună soţului şi copiilor despre diagnosticul devastator.

“La momentul respectiv nu le-am spus că e o boală terminală şi că mai am 15 luni de trăit, doar că e rău şi că ȋncerc să mă lupt cu ea.”, spune L. Monk ȋn video.

“Fiul meu cel mare a suportat vestea cel mai greu. Fetiţa mai mică s-a priceput foarte bine să ascundă ce simte dar, am aflat de la profesoara ei că era copleşită la şcoală.

Ce-a urmat? Un regim chimioterapic agresiv, ȋntr-un spital oncologic, prima serie chemo fiindu-i administrată ȋn martie 2023.

După ce şi-a pierdut tot părul, Lisa ne spune cum a fost supusă unui al doilea rȋnd de chemo-terapie care a lăsat-o cu stări de vomă şi pielea argintie (“silvery skin”).

“Au fost vremuri tare ȋntunecate! Scriam bilete de adio, apoi scrisori nepoţilor pe care nu aveam să-i ȋntȋlnesc niciodată şi la nunta cărora n-aveam să particip.”

“S-a ȋntors spre mine absolut oripilată!”

Dar, la o programare de rutină ȋn aprilie, luna următoare, Lisa Monk a primit veşti ȋncă şi mai şocante. Prima a fost că n-a avut cancer niciodată!

Rezultatul analizelor a fost greşit, i-a explicat doctorul.

“Prima dată m-a văzut asistenta medicală şi m-a ȋntrebat direct despre simptome. Căuta pe computer ȋn timp ce vorbea cu mine”, ȋşi aminteşte Lisa.

“Brusc, s-a oprit din conversaţie şi faţa i-a ȋncremenit. S-a ȋntors spre mine, complet oripilată, mi-a zis că trebuie să cheme doctorul apoi a ieşit rapid din cabinet. M-a lăsat singură vreo 15 minute, pȋnă s-a ȋntors doctorul, care, după ce mi-a ȋnşirat o mulţime de termeni medicali, mi-a spus că n-am avut cancer.”

Confuză la ȋnceput, gȋndind iniţial că e un rezultat bun fiindcă tratamentul chimio trebuie să fi funcţionat, Lisa Monk şi-a dat seama abia ȋntr-un final că a fost o greşeală oribilă.

“Doctorul mi-a spus apoi că n-am avut niciodată cancer. Ȋn acel moment, arătam de parcă avusesem cancer, mă simţeam de parcă avusesem cancer, vomitam, mi-era rău şi pielea ȋmi era argintie de la chimioterapie” – spune L. Monk.

La starea ȋn care se afla, doctorul a adăugat şi o insultă, adresȋndu-i felicitări ȋn loc de scuze, pentru eroarea incredibilă, zice femeia.

“Apoi doctorul m-a felicitat, asta m-a supărat foarte tare. La momentul respectiv eram ȋn şoc dar acum ȋmi dau seama că mai potrivit ar fi fost să spună “Ȋmi pare rău!” Am cerut o copie a buletinului de analize şi am ieşit pe hol să-mi sun soţul, ca să-i dau vestea.”

Ȋnsă, eroarea nu se opreşte aici. Monk spune că, după ce a parcurs buletinul de analize acasă, şi-a dat seama ca era datat cu o lună ȋn urmă – ceea ce ȋnseamnă că spitalul avea aceste informaţii ȋnainte de a doua rundă de chimio, dar că pur şi simplu n-a citit raportul pȋnă la ultima ei programare.

“Făcusem chimioterapie ȋn timpul ăsta. Ar fi putut să-mi spună cu o lună ȋnainte şi n-as mai fi făcut-o, dacă măcar s-ar fi deranjat să citească buletinul de analize”, spune L. Monk.

“Au mai trecut cȋteva zile şi abia apoi, după ce-am avut o discuţie cu toţi doctorii, mi s-a confirmat că n-am avut cancer. Ȋn final, au hotărȋt că am fost aproape de o ruptură de splină şi de aici umflătura. Era doar un hematom, fără cancer ȋn el. (“It was just blood vessel activity and no cancer in it.””)

Acum, un an mai tȋrziu, Lisa Monk spune că ea şi familia ei ȋncă se zbat să facă faţă consecinţelor mentale, emoţionale şi financiare provocate de această eroare ȋngrozitoare a spitalului. Financiar, ȋncă mai au facturi de plătit.

Ȋn ciuda faptului că a fost vina spitalului, L. Monk spune că n-a putut să scape de niciuna dintre facturi.

Ȋn plus, ȋncă arăt de parcă aş fi avut cancer. Mi-am pierdut părul şi ȋncă nu s-arată să se-ndrepte această situaţie. Asta-mi aminteşte zilnic prin ce a trebuit să trecem cu toţii. A trecut un an de-atunci şi sunt furioasă. Mi-au distrus sănătatea şi m-au “prăjit” pe dinăuntru.” – mai spune Lisa Monk.

Apoi continuă: “Sufăr pentru copii mei chiar şi numai pentru că a trebuit să treacă prin aşa ceva ȋn viaţa lor, să creadă că ȋşi vor pierde mama. Ştiu că, pe hȋrtie, tot ce se vede sunt doar cȋteva luni din viaţa mea dar am simţit-o cȋt pentru o viaţă de om.”

https://www.medlife.ro/glosar-medical/afectiuni-medicale/hematomul-cauze-simptome-tratament

“In foarte multe cazuri, pacientele diagnosticate gresit sunt supuse la chimioterpaie, radioterapie sau la interventii chirurgicale, desi nu au nevoie de un astfel de tratament. Expertii considera ca sistemul de sanatate trebuie sa lanseze o campanie, care sa informeze pacientele despre acest fapt.”  https://blog-searchro.blogspot.com/2017/05/cancer-diagnostic-gresit-misdiagnosed.html

“Federal law requires health care organizations to report to Health and Human Services any security breaches that expose patient information.”  https://us.yahoo.com/news/happens-medical-records-stolen-breaches-092033108.html

11 APRILIE 2024 - “Ministerul Sănătății: Un asistent reclamă că 20 de pacienți ar fi murit în patru zile la secția ATI de la Spitalul Pantelimon din Capitală, după administrarea incorectă a unui medicament / Managerul: Sunt 19 decese.”  https://www.g4media.ro/surse-dosar-penal-deschis-de-procurori-dupa-o-sesizare-de-morti-suspecte-la-ati-la-spitalul-sfantul-pantelimon-din-capitala-plangerea-a-fost-facuta-de-un-cadru-medical.html

Ce ştim sigur despre cancer?  https://anticancerantiteroare.blogspot.com/2024/04/ce-stim-sigur-despre-cancer.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu