joi, 13 februarie 2020

Joker și Virus



“Murray Franklin: Stai, să-nțeleg mai bine, tu crezi că e comic faptul că i-ai omorît pe acești tipi?
Arthur Fleck: Da. M-am săturat să mă prefac. Comedia e subiectivă, Murray. Nu așa se spune? Voi ăștia, sistemul care știe atît de multe, voi decideți ce e rău sau bine. În același fel în care decideți ce e comic și ce nu.”  Joker

Nu citesc cărți despre spionaj, extratereștri și alte conspirații, nu mă uit la seriale fluviu pe internet (văd, abia acum, Prison Break pe ProX) și nici la alte filme noi, fiindcă mi s-a scîrbit de propagandă. Însă, de data asta, imediat după ultimul Oscar, cineva mi-a indicat Joker, să mă revelez în privința violenței din film care l-a dezgustat pe un analist național.
Al dracu’, de deștepți, sunt americanii ăștia, cînd vor! Mă dau în vînt după minimalism (eu așa îl văd, nu mă interesează ce spun alții). De la Dogville încoace n-am mai văzut un film pe stilul ăsta, care să concentreze într-o oră și ceva o lovitura mortală dată zecilor de ani de fals și propagandă, doar că Joker e o forță, de-a dreptul, primul care lovește în “sistemul” în funcție, în care n-a îndrăznit nimeni să lovească pînă acum. Joker nu este despre un personaj trist, cum încearcă să-l bagatelizeze unii - care se grăbesc, totodată, să îndemne la iubire și toleranță (de frică!) – Joker este despre saturație.

Este un “nebun” răzbunător (regizorul n-avea cum să-l facă sănătos!) care prevestește, după unele tendințe, apariția, nu peste mult timp, a unui “geniu răzbunător”. Pentru cine nu știe, Joker lovește și-n presă. Asta nu le place analiștilor influenceri care, așa cum spune Joker, știu ce e bine, ce e rău, comic sau trist și consideră că ei sunt conștiința lumii.
“virusul a suferit déjà mutații și se poate transmite chiar și printr-o strîngere de mînă” 27 ian. 2020/ Antena 1/ 8:02
Al naibii de deștept și hotărît regizorul dar și producătorul filmului, care și-a asigurat un loc în față printr-o lovitură sub centură dată sistemului, distribuindu-l în rol secundar pe Robert de Niro (bravo lui, că n-a dat înapoi) să-i dea replica lui Joaquim Phoenix (care a făcut un rol pe viață și pe moarte), împiedicîndu-i astfel pe managerii de sfori din lumea show-bizzului să ignore producția.

Deștepți sunt americanii ăștia! Întotdeauna se va găsi unul care să moară de gît cu personajul negativ, personaj care, în zilele noastre, e mult mai parșiv, se ascunde în cauze bune și se pretinde creator de positivism.
L-am auzit pe C. T. Popescu înfierînd violența gratuită, nemăsurată, din film. Nu putem, zicea el, să ne-apucăm să omorîm pe toată lumea. În primul rînd că Joker nu omoară la întîmplare. Nu e un terrorist sau un virus… Sau o campanie de trimis românii, în masă, la Urgențe, pentru ca acolo să ia mai ușor virusul gripal, să moară cît de mulți, să fie “știri” și să se vîndă vaccinuri și antigripale?

Credeți că Joker era nebun? Campania canceropată de Crăciunul trecut, cînd, cel puțin o prezentatoare, absolut dementă, a terorizat țara cu spitalul de cancer pentru copii, zbierînd, efectiv, la telespectatori, în deschiderea jurnalului de seară “Copilul dumneavoastră are cancer!”, a fost o campanie non-violentă?

Nu voi mai puncta, de-acum, nici o sărbătoare creștină, nici măcar symbolic, oricum le păstram ca pe niște relicve strămoșești. O să schimb pe sărbători druide, budiste, orice nu-ți pretinde o mentalitate de sacrificiu și donații de miliarde pentru  “un zîmbet”, “o șansă”, “o speranță” și alte nimicuri/furăciuni exorbitant de scumpe.
M-am săturat ca Dumnezeul românilor să intermedieze campania de marketizare a bolilor!
Iar dacă-mi iese-n față presa care numără alunițe și face reclamă la cremele care fac cancer de piele… depinde… S-ar putea să am o zi de Joker.

Mai scutiți-ne! - “Cristian Tudor Popescu spunea că filmul este antiuman, eu spun că filmul este profund uman. Vorbește exact despre iadul prin care trecem și în care rămânem dacă nu iubim. Iubirea aceea care ne face empatici, buni, toleranți.” https://republica.ro/am-iesit-de-la-filmul-zjoker-cu-un-profund-sentiment-de-mila

Murray Franklin: You’re serious, aren’t you? You’re telling us you k*lled those three young men on the subway?
Arthur Fleck: Mm-hmm.
Murray Franklin: And why should we believe you?
Arthur Fleck: I’ve got nothing left to lose. Nothing can hurt me anymore.
[he smiles]
Arthur Fleck: My life is nothing but a comedy.
Murray Franklin: Let me get this straight, you think that k*lling those guys is funny?
Arthur Fleck: I do. And I’m tired of pretending it’s not. Comedy is subjective, Murray. Isn’t that what they say? All of you, the system that knows so much, you decide what’s right or wrong. The same way that you decide what’s funny or not.
Audience Member: Get him off!  https://www.moviequotesandmore.com/joker-best-movie-quotes/

“La cum se mișcă lucrurile, această poveste a „coronavirusului ucigaș” are toate șansele să fie, de fapt, antecamera unui Big Brother global!” Cititi mai mult: https://www.national.ro/news/povestea-virusului-ucigas-antecamera-controlului-populatiei-678921.html/#ixzz6Dp7wnOl4
National

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu