luni, 1 iulie 2019

Rugăciune, Sfînta Rita

Cea mai “umană” invenție

Ajută-mă să trăiesc mulțumit și să mor împăcat.”

Nu, nu m-am apucat să caut rugăciuni pe internet, ba din contră, voi avea grijă să țin la distanță, pînă la sfîrșit și după, toate hoardele creștine și orice alte religii mai noi de cel puțin două mii de ani, dar am căutat odată o rugăciune pentru cineva, pe care însă n-am putut să i-o dau, atît era de oribilă.

Relativ recent, în urma unei drame în stil gotic, prin care am trecut la Spitalul Şchioapei, cineva mi-a povestit cum a dat peste icoana acestei sfinte, într-o catedrală din Franța, în care intrase de mai multe ori înainte fără s-o observe. Ideea era că, existau similitudini între ce ni s-a întîmplat nouă și această sfîntă catolică trăitoare prin sec. XIV și canonizată la 1900, Sfînta Rita - desemnată să dea o mînă de ajutor în cauzele disperate și depresie, printre altele - deci, uite, ce coincidență!, s-o descopere tocmai atunci. Într-adevăr, o coincidență foarte interesantă.

Altceva însă, mi-a atras atenția, în momentul cînd mi-a arătat site-ul Sfintei Rita, unde se găsesc, desigur, și rugăciunile aferente.
Dar, mai întîi… Acum cîțiva ani, am căutat o rugăciune pentru cineva căruia îi murise tatăl – întîmplare cu atît mai tragică, cu cît omul fusese nevoit să suporte și mizeriile unor brute care populează sistemul medical românesc, așa cum e specificul în țara numită România. Am făcut asta, pentru că, doar nu era să-i îndrug platitudini imbecile pe care le debitează televizorul dar și publicul simplu, vorb-aia, în astfel de ocazii nenorocite.
Altfel, cea mai adecvată reacție în astfel de momente am auzit-o de la cineva care, după o pauză de-o tristețe nemăsurată, sesizabilă prin telefon, a zis: Ce-aș mai putea eu să spun!..
Mai mult de-atît, la TV, e obrăznicie pentru rating.

În fine, am căutat, pe site-urile de profil, o rugăciune adecvată, cu multă rîvnă, în disperare, chit că pentru mine nu m-ar fi interesat așa ceva dar în ideea că altcuiva i-ar fi de folos. Rugăciunile, inclusiv cea pe care o vizam, rugăciunea fiului pentru tatăl său care s-a dus (sau așa ceva), erau absolut odioase. Practic, pînă ajungeai să exprimi o rugă, trebuia să treci valuri, valuri de lături și “taine înfricoșătoare” pe care petentul trebuia să și le toarne în cap:  nemernic, nevrednic, păcătos, netrebnic, desfrînată, suflet spurcat etc. Evident, că n-am putut să-i dau așa ceva, nici măcar să citesc mizeria, gîndindu-mă la el. (Deunăzi, am căutat acele “rugăciuni” dar nu le-am mai găsit, sper că le-au updatat într-un fel mai uman.)

Deci, asta mi-a atras atenția la rugăciunea Sfintei Rita, faptul că e îngăduitoare, în loc să calce-n picioare, așa cum face tot influențărismul, din cer și de pe pămînt, în țara numită România.

P.S. Nu e o traducere de pus în ramă, fiindcă nu asta m-a interesat.


Rugăciunea în deznădejde (deprimaților), depresie

Sub povara durerii, vin la tine, Sfînta Rita,
Atît de puternică lîngă Dumnezeu, cu certitudinea că dorința mi se va împlini.
Eliberează-mi biata inimă de tulburarea care m-apasă
și adu pacea în sufletul meu năpădit de tristețe.
Tu care ai fost sortită (menită) de Dumnezeu să fii protectoarea cauzelor disperate (pierdute)
Mijlocește pentru mine iertarea pe care o cer.
Urmează cererea
Dacă păcatele mele sunt un obstacol în îndeplinirea dorințelor,
Mijlocește-mi iertarea prin căință și iertarea prin taina sfîntă a împăcării.
Nu mă lăsa prea mult pradă lacrimilor și amărăciunii.
O, Doamne, răsplătește-mi speranța în tine,
Iar eu voi face cunoscută în lume măreția ta, iertarea ta față de amărîți (nevolnici, cum ar zice…n.n.)
O, Rita, admirabilă însoțitoare a Mîntuitorului care ți-a încredințat darul spinilor din coroana sa,
Ajută-mă să trăiesc mulțumit și să mor împăcat.



În urmă cu câțiva ani, aceasta a fost violată de doi bărbați și a păstrat tăcerea, de rușine, potrivit Libertatea.ro.”
Citeşte întreaga ştire:
O tânără a primit dreptul de a fi eutanasiată. Boala de care suferea este des întâlnită

În 2017, 6.585 de oameni au fost eutanasiaţi în Olanda, potrivit rapoartelor oficiale. Cei mai mulţi sufereau de cancer.”  Citeste mai mult: adev.ro/psmc8b

„Sunt pe deplin pentru. Deja am organizat împreună cu avocaţii mei practic tot ceea ce se va întâmpla în ziua în care voi pleca. Mai ales că nu vreau să am în preajmă un preot“  Citeste mai mult: adev.ro/ps9wjo


“Astfel, acestia pot alege sa priveasca muntii in timp ce mor, sau marea, sau orice altceva le va face lor placere sa vada in momentul trecerii spre alta lume. Dupa ce se apasa pe buton, capsula se umple cu nitrogen dandu-i utilizatorului un sentiment de intoxicare si relaxare.”  http://stirifeldefel.ro/doctorul-moarte-va-prezinta-the-sarco-sau-masina-de-sinucidere-asistata/


“Diagnosticul de cancer aproape dublează riscul ulterior de suicid.”  https://ro.wikipedia.org/wiki/Sinucidere


Alain Delon: “Urăsc epoca asta. Îmi vine să vomit.”  Citeste mai mult: adev.ro/ps9wjo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu